×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه‌ی جامع دانشگاهی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی- غیردولتی توسط شرکت نرم‌افزاری سما‌سامانه راه اندازی می‌شود

سامانه‌ی جامع دانشگاهی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی- غیردولتی توسط شرکت نرم‌افزاری سما‌سامانه راه اندازی می‌شود

براساس قرارداد منعقد شده مابین اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی- غیردولتی شرکت نرم‌افزاری سما‌سامانه سامانه‌ی جامع دانشگاهی «هم‌آوا» را برای استفاده دانشگاه‌های غیرانتفاعی راه‌اندای می‌کند.

براساس این توافق ایجاد تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات به دانشگاه‌های غیرانتفاعی از سوی شرکت سماسامانه انجام خواهد شد و خدمات مورد نظر به صورت متمرکز به دانشگاه‌های متقاضی ارایه خواهد شد.

با این شیوه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از خرید و هزینه در خصوص توسعه‌ی امکانات سخت افزاری و همچنین دیتا سنتر و پهنای باند اینترنت بصورت مستقل بی‌نیاز می‌شوند و در عوض از امکانات یک دیتا سنتر مجهز و پیش رفته با سخت افزار و منابع پردازشی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

از دیگر مزایای این قرارداد بهر‌ه‌مندی از یک سامانه‌ی جامع و مبتنی بر وب توسط دانشگاه‌های غیرانتفاعی است که سبب می‌شود تا بدون انجام هزینه‌ی گزاف تمامی سامانه‌ی آموزشی و پژوهشی و دانشجویی خود را همراه با سامانه‌ی آموزش مجازی بصورت یکپارچه در اختیار بگیرند و همزمان امکان ارتباط و تعامل میان دانشگاه‌ها نیز بیشتر از قبل خواهد شد و دانشگاه می‌توانند با تعامل و هم‌افزایی با یکدیگر ضمن افزایش بهره‌وری هزینه‌های عملیاتی خود را به شدت کاهش دهند.

دکتر کمال متاجی دبیرکل اتحادیه در خصوص مزایای حاصل از این قرارداد اینگونه اظهار نظر کردند:

ارائه خدمات مقرون به صرفه و حمایتی از کلیه دانشگاه و موسسات تابعه از اولویتهای مهم اتحادیه است و ما با بهره از ظرفیتهای ملی و راهبردی اتحادیه تلاش می کنیم با انعقاد تفاهم نامه های مشترک اینچنینی مسیر ارائه خدمات را هموار کنیم و در شرایط اقتصادی کشور با روشهای هم افزایانه هزینه های مراکز و به تبع دانشجویان را کاهش دهیم و سما سامانه هم باید در جهت ارائه خدمات رایانه ای و سامانه های آموزشی حداکثر تلاش خود را به منظور ارائه نماید.

مهندس بهزاد خانجانی مدیرعامل شرکت سما سامانه نیز در مورد این قرارداد و مزایای آن اظهار داشت:

«براساس این قرارداد دانشگاه‌های غیرانتفاعی علیرغم بحران‌های اقتصادی کشور می‌توانند با بهره‌مندی از یک سامانه‌ی جامع، روزآمد و قدرتمند در دانشگاه‌های خود بهر‌ه‌مند شوند و علاوه بر آن دغدغه‌ای بابت نگهداری سامانه مذکور و همچنین تامین منابع پردازشی و امکانات سخت افزاری و شبکه‌ و اینترنت نداشته باشند و تمرکز خود را بر مسایل آموزشی و افزایش کیفیت در این زمینه معطوف کنند.

همچنین وی بیان داشتند سامانه‌ی مذکور علاوه بر ایجاد یکپارچگی در زمینه‌ی سامانه‌های دانشگاه و یکپارچه سازی مدیریت امور آموزشی با آموزش مجازی میتواند بستری برای تعامل آسان میان دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز فراهم کند و براساس آن دانشگاه‌ها می‌توانند با توافق یکدیگر بسیاری از دروس و امکانات آموزشی را بصورت مشترک برگزار کنند و با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از کیفیت ارایه خدمات خود نیز مطمین شوند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.